Νηπιαγωγείο Ασκύφου Χώρας Σφακίων, Χανιά

Νηπιαγωγείο ΑσκύφουΤο πρόγραμμα της UNICEF ξεκίνησε παραμονές Χριστουγέννων, τη στιγμή δηλαδή που τα παιδιά ήταν πλέον έτοιμα να λειτουργήσουν ομαδικά και να γίνουν αποδέκτες και υπερασπιστές των δικαιωμάτων τους.

Είναι σημαντικό σ' αυτό το σημείο να τονίσουμε ότι στη συγκεκριμένη ομάδα παιδιών οι ρατσιστικές συμπεριφορές είναι έντονες καθώς πρόκειται για μια απομακρυσμένη περιοχή των Σφακίων στα Χανιά, όπου οι άνθρωποι εξακολουθούν να αντιλαμβάνονται τον «άλλο» ως κατώτερο, μια αντίληψη ριζωμένη στα μυαλά των μεγαλυτέρων η οποία μεταλαμπαδεύεται από γενιά σε γενιά.

Συγκεκριμένα, στο τμήμα του νηπιαγωγείου υπήρχε και ένα παιδί από την Αλβανία, το οποίο δεχόταν αρνητικά σχόλια και βίαιη συμπεριφορά.

Έτσι λοιπόν σκεφτήκαμε να εισάγουμε στο πρόγραμμα και την πολυπολιτισμικότητα και να δείξουμε τα δικαιώματα των παιδιών μέσα από κούκλες προερχόμενες από διάφορα μέρη του κόσμου.

Νηπιαγωγείο ΑσκύφουΠριν όμως από όλα αυτά αποφασίσαμε να διαβάσουμε το παραμύθι σχετικά με τη δράση της UNICEF, να μιλήσουμε για τα παιδιά εκείνα που στερούνται φαγητό, νερό, φάρμακα, σπίτι και σχολείο και να κάνουμε ενόψει Χριστουγέννων ένα παζάρι αγάπης προς τη UNICEF.

Νηπιαγωγείο ΑσκύφουΣτη συνέχεια ξεκίνησε το πρόγραμμα με την εμφάνιση της Σερίνας, μια κούκλα από την Αφρική, η οποία παρουσιάστηκε πολύ λυπημένη στα παιδιά διότι στη χώρα της τα περισσότερα παιδιά δεν είχαν φαγητό, ούτε σπίτι ούτε φάρμακα και η ίδια δεν ήξερε πώς να τα βοηθήσει.

Μάλιστα πρόβαλε και το CD που περιείχε ο φάκελος του προγράμματος έτσι ώστε να δουν τα παιδιά εικόνες των ανθρώπων που ζουν στην εξαθλίωση.

Τα παιδιά του νηπιαγωγείου ενθουσιασμένα από την καλοσύνη της Σερίνα και σαφώς την ιδιαίτερη και διαφορετική εμφάνιση και κάπως ενοχλημένα από τις λυπητερές εικόνες που παρακολούθησαν, της πρότειναν να φτιάξουν αφίσες όπου θα ζητάνε όλα όσα λείπουν από τα παιδιά της Αφρικής.

Η Σερίνα θα μπορούσε να τις πάρει μαζί της για να τις δείξει στον κόσμο. Θεώρησαν ότι έτσι ενδεχομένως να συγκινηθούν κάποιοι και να βοηθήσουν.

Νηπιαγωγείο ΑσκύφουΝηπιαγωγείο Ασκύφου

Παρακολουθήσαμε το βίντεο αρκετά προσηλωμένοι στις πρωτόγνωρες εικόνες και δουλέψαμε σε τρεις ομάδες για τη δημιουργία των αφισών

Νηπιαγωγείο ΑσκύφουΝηπιαγωγείο Ασκύφου

Φτιάξαμε τις αφίσες συλλογικά, χορέψαμε μαζί με τη Σερίνα


Νηπιαγωγείο ΑσκύφουΈτσι, μετά από τρεις δραστηριότητες (γνωριμία, προβληματισμός και λύση, αποχαιρετισμός) η Σερίνα έφυγε και πάλι για τη χώρα της.

Στόχος ήταν να παρουσιαστούν στα παιδιά τα δικαιώματα επιβίωσης και να γίνει κατανοητό ότι κάποια παιδιά δεν έχουν όλα όσα θεωρούνται κεκτημένα και δεδομένα δηλαδή τη στέγη, τη σίτιση και την ιατρική περίθαλψη. Μετά την αποχώρηση της Σερίνας, οι συζητήσεις των παιδιών περιστρέφονταν γύρω από το πόσο όμορφη ήταν και πόσο γλυκά τους φέρθηκε.

Φυσικά οι αναφορές σχετικά με την τοποθεσία της Αφρικής, το χρώμα των κατοίκων, τα ρούχα τους και τα παιδιά που ζουν σε άσχημες συνθήκες ήταν συχνές τις επόμενες μέρες.
Μας χάρισε ένα παιχνίδι για να τη θυμόμαστε και για να μας ευχαριστήσει.

Νηπιαγωγείο ΑσκύφουΣειρά τώρα είχε ο Τανοσί, ο φίλος μας από την Κίνα.

Ο Τανοσί ήταν ένας κινέζος με αυθορμητισμό και λίγο γκαφατζής κάτι που έκανε τα παιδιά να ξεκαρδίζονται στα γέλια.

Το πρόβλημά του όμως ήταν ότι δεν ζούσε στη χώρα του τη Κίνα αλλά στην Ελλάδα και οι φίλοι του στο σχολείο δεν τον
συμπαθούσαν και πολύ γιατί ήταν κίτρινος και είχε σχιστά μάτια.

Ζήτησε λοιπόν από τα παιδιά να τον βοηθήσουν για να γίνει αγαπητός στο σχολείο του.

Μετά από την κατάθεση διαφόρων ιδεών αποφασίσαμε να του μάθουμε γλωσσοδέτες που είναι αστείοι και συγχρόνως
δύσκολοι.

Νηπιαγωγείο Ασκύφου

Σκεφτήκαμε ότι ίσως έτσι προσέγγιζε τους φίλους του. Η διαδικασία εκμάθησης γλωσσοδετών ήταν ιδιαιτέρως διασκεδαστική! Τα γέλια έδιναν και έπαιρναν και πραγματικά υπήρχε ένα υπέροχο κλίμα.

Αφού λοιπόν το κόλπο πιάνει, ο Τανοσί γίνεται αγαπητός από τους συμμαθητές του στο σχολείο εφόσον τους μαθαίνει αστείους γλωσσοδέτες, επιστρέφει στο νηπιαγωγείο για να ευχαριστήσει τα παιδιά με κινέζικο χορό και χαρίζοντάς τους ένα τάνγκραμ.

Τα παιδιά δεν σταματούν εκεί... του φτιάχνουν και μια κινεζούλα για να μην νιώθει μόνος καθώς και ένα κινέζικο σπίτι για να θυμάται τον τόπο του.

Ήταν πολύ συγκινητική η προθυμία τω παιδιών! Ο στόχος να γίνουν κατανοητά τα δικαιώματα προστασίας προς κάθε παιδί επετεύχθη!

Νηπιαγωγείο ΑσκύφουΝηπιαγωγείο Ασκύφου

Φτιάξαμε στον Τανοσί μια κινεζούλα για να μην νιώθει μόνος του και μας χάρισε τα τάνγκραμ για να παίζουμε

Νηπιαγωγείο ΑσκύφουΑκολούθησε ο Πίτσου Πίτσου από το μακρινό Περού.

Ο φίλος μας αυτός ήταν ο πιο αγαπητός μάλλον λόγω της πολύ ιδιαίτερης εμφάνισής του και του ονόματός του που ηχούσε περίεργα στα αυτά των παιδιών. Βεβαίως ήταν και πολύ αστείος και πείραζε διαρκώς τα παιδά.

Ο Πίτσου Πίτσου, προερχόμενος από το Μάχου Πίτσου, ένα δυσπρόσιτο βουνό μας εξέθεσε τον προβληματισμό του αφού πρώτα μας έδειξε τον τόπο του που κατά σύμπτωση έμοιαζε πολύ με το δικό μας ορεινό χωριό.

Ο φίλος μας ήθελε να γίνει ζωγράφος αλλά στο μέρος του δεν υπήρχε σχολείο και φυσικά τα παιδιά προσφέρθηκαν να του μάθουν να ζωγραφίζει με διάφορα υλικά. Χωρίστηκαν λοιπόν σε ομάδες ανάλογα με το υλικό που επέλεξαν (μαρκαδόροι, ξυλομπογιές και τέμπερες) και του έδειξαν πώς να τα χρησιμοποιεί.

Οι δραστηριότητες με τον Περουβιανό μας φίλο διήρκησαν περισσότερο καθώς τα παιδιά δεν ήθελαν να φύγει. Έτσι, ο Πίτσου Πίτσου έδειξε στα παιδιά χορούς από τον τόπο του, τους έμαθε να χρησιμοποιούν το μαλλί για να κάνουν ζωγραφιές και επίσης τους έδειξε πώς να χρησιμοποιούν τα μπουκάλια για να βγάζουν ήχους, κάτι που μοιάζει με τα μουσικά όργανα στον τόπο του.

Το δικαίωμα να αναπτύσσονται όλα τα παιδιά σύμφωνα με τις ανάγκες και τις επιθυμίες τους έγινε αντιληπτό από την επιθυμία του Πίτσου Πίτσου.

Νηπιαγωγείο ΑσκύφουΝηπιαγωγείο Ασκύφου

Συνεπαρμένα τα παιδιά από τον Πίτσου Πίτσου - Του μαθαίνουμε να ζωγραφίζει με μαρκαδόρους

Νηπιαγωγείο ΑσκύφουΝηπιαγωγείο Ασκύφου

Του μαθαίνουμε να ζωγραφίζει με ξυλομπογιές - Του μαθαίνουμε να ζωγραφίζει με τέμπερες και πινέλα

Νηπιαγωγείο ΑσκύφουΝηπιαγωγείο Ασκύφου

Μας μαθαίνει χορό, πολύ αστείος χορός! - Μας μαθαίνει να χρησιμοποιούμε το μαλλί στις ζωγραφιές μας

Νηπιαγωγείο Ασκύφου

Μας μαθαίνει να βγάζουμε ήχους από μπουκάλια άδεια και γεμάτα

Νηπιαγωγείο ΑσκύφουΤέλος, την τάξη μας επισκέφτηκε η Ζαχρά, η όμορφη φίλη μας από την Ινδία.
Τα παιδιά μαγεύτηκαν από τα πλούσια στολίδια της αλλά στενοχωρήθηκαν από την ιστορία της. Η Ζαχρά προερχόταν από έναν αυταρχικό πατέρα που χειροδικούσε στην οιγεγένειά του. Η φίλη μας λοιπόν ήταν ένα καταπιεσμένο παιδί που δεν μπορούσε να εκφράσει τις επιθυμίες της και τα όνειρά της. Ένα από αυτά τα όνειρα ανέλαβαν να κάνουν πραγματικότητα τα παιδιά του νηπιαγωγείου, να της φτιάξουν ένα κάστρο.

Η Ζαχρά για να τους ευχαριστήσει τους έδειξε έναν τρόπο εικαστικής έκφρασης που έχει η παράδοση της Ινδίας, τη ζωγραφική πάνω σε φύλλα. Τα παιδιά ανέφεραν τα όνειρά τους, τις επιθυμίες τους και τα αποτύπωσαν πάνω σε φύλλα που μάζεψαν από την αυλή του σχολείου.

Δικαίωμα να συμμετέχουμε ενεργά στον κόσμο και να κυνηγάμε τα όνειρά μας έχουμε όλοι ανεξαρτήτως καταγωγής κι αυτό έγινε αντιληπτό από τα παιδιά.

Νηπιαγωγείο ΑσκύφουΝηπιαγωγείο Ασκύφου

Μετράμε ως καλοί αρχιτέκτονες και σχεδιάζουμε - Χτίζουμε με προσοχή...

Νηπιαγωγείο ΑσκύφουΝηπιαγωγείο Ασκύφου

Βάφουμε... Και έτοιμο!!!
Στο τέλος κάναμε μια γιορτούλα για να θυμηθούμε όσα κάναμε!

Νηπιαγωγείο ΑσκύφουΝηπιαγωγείο Ασκύφου

Ζωγραφίσαμε τα όνειρά μας πάνω σε ένα φύλλο - Ζωγραφίσαμε ένα μεγάλο πανό με όλα τα δικαιώματά μας

Νηπιαγωγείο ΑσκύφουΝηπιαγωγείο Ασκύφου

Συζητήσαμε με όλους τους φίλους μας για όσα ζήσαμε μαζί και η χαρά μας ήταν απερίγραπτη!!!

Νηπιαγωγείο ΑσκύφουΝηπιαγωγείο Ασκύφου

Ετοιμάσαμε λοιπόν την τάξη μας και μια όμορφη γωνιά με τους φίλους μας

Νηπιαγωγείο ΑσκύφουΝηπιαγωγείο ΑσκύφουΝηπιαγωγείο ΑσκύφουΝηπιαγωγείο Ασκύφου

Και γίναμε... Αφρικανάκια Κινεζάκια, Ινδές... και Περουβιανοί

Νηπιαγωγείο ΑσκύφουΝηπιαγωγείο Ασκύφου

Αφηγηθήκαμε στους γονείς μας όλα όσα κάναμε με τους φίλους μας και στο τέλος χορέψαμε και τραγουδήσαμε το τραγούδι «Γίνε μαζί μου παιδί»

Νηπιαγωγείο ΑσκύφουΝηπιαγωγείο Ασκύφου

Πήραμε τα διπλώματά που μας έστειλε η UNICEF και βγήκαμε μια αναμνηστική φωτογραφία!!!

Το πρόγραμμα διήρκησε από τα Χριστούγεννα έως το Πάσχα και είμαστε ευχαριστημένοι από την έκβασή του. Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν με πολύ καλή διάθεση και το δικό μας έργο έγινε ευκολότερο καθώς οι κούκλες ήταν ένας τρόπος να δοθούν στα παιδιά πολλές και δύσκολες έννοιες. Αξίζει να σημειωθεί ότι το νηπιαγωγείο διέθετε και τμήμα ένταξης με ένα παιδί το οποίο συμμετείχε στις περισσότερες δραστηριότητες με αμείωτο ενδιαφέρον. Ήταν μια όμορφη εμπειρία για όλους μας!!!

2/θ Νηπιαγωγείο Ασκύφου

Τα παιδιά
Σήφης Βαϊλάκης
Ελένη Βαλυράκη
Σήφης Ξηραδάκης
Γωγώ Κουκουράκη
Στράτος Κουκουράκης
Παντελίτσα Σηφαλουδάκη
Άννα-Μαρία Πολέντα
Κωστής Πολέντας
Φρέντι Λιτσένι
Στέλλα Ψαρρού
Ευθύμης Μπαϊλάκης

Οι νηπιαγωγοί
Σοφία Πετρίκη
Ματίνα Ζαρόκωστα
Χριστίνα Ζενέλη


Δείτε περισσότερα για το πρόγραμμα Σχολεία Υπερασπιστές των Παιδιών

Διαδώστε αυτό το άρθρο της UNICEF στους φίλους σας, στα κοινωνικά δίκτυα

Tag Cloud

ελονοσίαΕυρωπαϊκή Ένωσηεκδηλώσειςπαιδική προστασίαΟυκρανίασχολεία υπερασπιστέςπεριοδικό ΚΟΣΜΟΣκλιματική αλλαγήεταιρική κοινωνική ευθύνηδιατροφήπαιδική επιβίωσητα παιδιά γράφουν και ζωγραφίζουνπεριβάλλοναντιμετώπιση του AIDSUNICEF και Ολυμπιακόςιλαράμέλος της UNICEFφτώχειαβίαπρεσβευτές UNICEFπαιδική εκμετάλλευσηΣουδάνκάρτες και δώρα UNICEFληξιαρχική καταγραφήΟλυμπιακή Εκεχειρίαισότητα των φύλωναθλητισμός και σπορΥεμένηεπείγουσες ανάγκεςΝονός της UNICEFυποστηρικτές UNICEFεκπαίδευση κοριτσιώνΑϊτήστρατολόγηση παιδιώνΣυρίαΕλλάδαΣομαλίαμητρικός θηλασμόςανάπτυξη για τα παιδιάρατσισμόςέμπολαεμβολιασμοίΓάζαΒραζιλίατηλεμαραθώνιος UNICEFδιάρροιαέκθεση UNICEFAIDSΒοσνία-Ερζεγοβίνηπαιδιά πρόσφυγεςΚεντροαφρικανική Δημοκρατίαδιεθνείς πρωτοβουλίεςπαιδιά με αναπηρίεςΣερβίαπολιομυελίτιδαδίκτυα προστασίας των παιδιώνγυναίκες-κορίτσιαεθελοντές UNICEFπνευμονίαδικαιώματα του παιδιούΝιγηρίαΝεπάλΝίγηραςυποσιτισμόςεκπαίδευσηπαιδιά στην ΕλλάδαΙράκαληθινές ιστορίεςνερό και υγιεινήμητέραχολέραιός Ζίκαπαιδιά πολέμουΦιλιππίνεςραδιομαραθώνιος UNICEFΤσαντ

Δείτε επίσης

Αρχείο Νέων